Črno na belem – v šal ovita skrivnost / Black on white – a mystery wrapped in a scarf

20150106_160111_1

Click for English version

Priznam, obožujem nakupovanje novega materiala za ustvarjanje. To je moja skrita pregreha. Nekaj, kar me pogosto zamika, pa vendar moja denarnica tega vedno ne dopušča. To so lahko nove lopatke in metlice za kuhanje ali pa lepilo in papir. Vse, kar mi pride prav, da lahko izdelek dokončam tako, kot sem si zamislila. Idejo za nov izdelek po navadi oblikujem doma in si na listek zapišem, katere vse potrebščine potrebujem. Nato pregledam, kaj mi manjka in se odpravim v trgovino. Pogosto se racionalno odločim za nakup, kdaj pa me “črna sila” premaga in doma končam s kupom stvari, ki jih na seznamu ni bilo. Zelo pogosto se mi to zgodi v trgovinah, kjer prodajajo material za pletenje in kvačkanje. Kot zlata ribica pozabim, koliko klopk volne in bombažnega garna že imam doma, ter nakupim novega, “svežega”, “navdahnjenega z idejami za ustvarjanje”, takega, da se takoj lotim dela.

Zgodba, ki me je pripeljala do materiala, iz katerega sem izdelala današnji izdelek, ni nič kaj drugačna. Na hitro gre takole. Sprehajala sva se po Bologni, pogledala sem skozi izložbo, videla volno, zavila v trgovino in ven prišla s petimi klopkami volne in z nekaj evri lažjo denarnico. Če je bilo vredno, pa presodite vi.


ŠAL IN TRAK

Galerija slik

POTREBUJEMO:

  • 4 klopke volne (debeline za pletilke 12-13 mm) Moja je bila mešanica 45% volne, 45% akrila, 10% nylona
  • kvačko št. 8 mm (za šal)
  • pletilke št. 6 mm (za trak)
  • pomožno pletilko za kite (za trak)

20150106_160810_1

POSTOPEK IZDELAVE:

Šal (kvačkan):

  • Za šal sem uporabila “ljubezenski vozel“, katerega se lahko naučite preko video posnetka, ki ga dobite s klikom na povezavo.
  • Za osnovo sem pri mojem šalu vzela 16 ljubezenskih vozlov iz katerih sem nato nadaljevala naslednje vrstice. Porabila sem natanko 3 klopke volne in šal se mi zdi ravno prav dolg. Lahko bi ga oblikovali tudi v neskončen šal1.

20150106_155138_1Trak (pleten2):

  • 1 vrsta: Nasnutek: 12 petelj
  • 2 vrsta: *1x desna petlja, 1x leva petlja* *ponavljamo do konca*
  • 3 – 32 vrste: *1x desna petlja, 1x leva petlja* *ponavljamo do konca, tako da so vse petlje iz prejšnje runde obrnjene enako kot petlje v katere pletemo v tej rundi – rezultat je rebrast vzorec* ponavljamo toliko časa dokler nimamo seštrikanega polovico traka
  • 33 vrsta: Iz pletilke damo 6 petelj na pomožno pletilko za kite, s 6 ostalimi petljami štrikamo dalje: *1x desna petlja, 1x leva petlja*. Ko končamo na glavno pletilko nazaj predenemo prvih 6 petelj (tako, kot so bile preden smo jih vzeli dol) in nadaljujemo s pletenjem: *1x desna petlja, 1x leva petlja*
  • 34-62 vrste: *1x desna petlja, 1x leva petlja* *ponavljamo do konca oz. dokler trak ni želene dolžine*
  • 63 vrsta:  Zazankanje petelj3.
  • Trak skupaj sešijemo.

20150106_161036_2Rada pletem in kvačkam s tako debelo volno. Tako kvačkani izdelki so hitro končani in imajo robusten videz. V volno sem se takoj zaljubila zaradi njenega metalnega leska in fine strukture Take pri nas še nisem opazila, čeprav veliko trgovin4 ponuja volno, ki je primerna tudi za filcanje.

Sedaj sem zares pripravljena na zimo.

20150106_161104_1

1. Neskončen šal (angl. infinity scarf) je šal, ki ima posebno obliko. Ta oblika spominja na tulec, kar pomeni, da šal nima začetka in konca. To dosežemo s tem, da konca šala skupaj sešijemo z iglo ali s kvačko, lahko pa tudi že od samega začetka šal kvačkamo ali pletemo v obliki tulca. Če se odločimo za kvačkanje, šal kvačkamo v dolžino in prvo vrstico združimo skupaj v krog, pri štrikanju ali pletenju pa uporabljamo okrogle pletilke in s tem oblikujemo šal v krog.
2. Za pleten trak sem se odločila za to, ker pleten tekstil pride bolj elastičen, kot kvačkan. Za trak se mi to zdi pomembno, ker potem ne leze toliko dol iz glave, ko ga nosimo.
3. Zazankanje (angl. binding off ali casting off) je postopek pri pletenju, ki ga uporabimo, ko želimo izdelek zaključiti. Pomembno kot nasutek mora biti tudi zazankan rob prožen. Zato nekateri predlagajo, da pri zazankanju vzamemo številko večje pletilke in s tem preprečimo, da bi bil rob neelastičen. Tukaj si lahko ogledate osnovno zazankanje, ki sem ga pri traku uporabila jaz.
4. Trgovin s volno in drugimi materiali za ustvarjanje pletenih ali kvačkanih tkanin je kar nekaj. Osebno rada kupujem volno v trgovini Elna (ena je pri Levu v Ljubljani, druga pa v hali A v BTCju), zaidem tudi v Centromerkur (v centru Ljubljane). Pohvalila bi trgovino NitiNiti v Ljubljani na Bregu, ker imajo na voljo tudi druge mešanice (svila, lan,…), so pa te mešanice dražje. Prav tako sem volno že kupila tudi v Škofiji Loki v trgovini Lokateks. Ponudba bi po mojem mnenju lahko povsod bila boljša. Zaradi tega se pogosto, ko sem v Italiji, ustavim v kakšni od njihovih specializiranih trgovinic in si tam nakupim nov material za ustvarjanje. Cene so primerljive z našimi, pogostokrat tudi cenejše. Če ne najdete materiala, ki ste si ga zamislili, v trgovini, pa predlagam, da pobrskate na internetu in si volno naročite preko spleta. Tudi to se mi je izkazalo kot dobro.


Black on white – a mystery wrapped in a scarf

I admit it, I love buying new crafting material. It is my secret guilty pleasure. I often get tempted and it is not something my bank account could easily handle. I can get tempted in buying a new whisk or just some glue and paper. Something that I, in that moment, need to make my crafting project just the way I imagined it would turn out to be. Usually I create the idea of a new project at home, than I check to see what else I need to buy, write a checklist and head down to the supply store. I often rationally decide what to buy and what I actually need, but sometimes “a dark force” takes over and I return from the store with a pile of things that weren’t on the checklist. That often happens to me when I go shopping for yarn. It is like a have Dory’s memory (the fish from Finding Nemo) – one moment I know I have a pile of yarn at home, and the next one I’m buying a new stock of yarn, “fresh”, “interlaced with inspiration for crocheting”, the kind that sets me in the mood for crafting.

The story of the material I used for the headband and the scarf in this blog post isn’t much different. To sum it up: I was walking on the streets of Bologna, looked through a window, saw some nice yarn, and went into the store and out I came with new pile of wool yarn and a lighter bank account. See for yourself if it was worth it.

20150106_160111_1

A SCARF AND A HEADBAND

Photo gallery

YOU NEED:

  • 200 grams of wool blend yarn (size 12-13 mm). Mine was 45% wool, 45% acrylic, 10% nylon
  • Size 8 mm crochet hook (for the scarf)
  • Knitting needles size 6 mm (for the headband)
  • An extra knitting needle for creating knitted braids (for the headband)
  • A large sewing needle
  • Scissors.

20150106_160810_1

INSTRUCTIONS:

Scarf (crochet):

  • I used the love knot, which you can easily learn from the video available on the link.
  • As a base I took 16 love knots. For the scarf I used 150 grams of yarn and I think the scarf is the right size. I could also sew the ends together and create an infinity scarf1

20150106_155138_1

Knitted2 headband:

  • Row 1: Cast on 12 stiches.
  • Row 2: *1x K, 1x P* *repeat till the end*
  • Row 3 – 32: *1 K, 1 P* *repeat so that you create a ribbed pattern and continue till the headband is half finished*
  • Row 33: Put the first 6 stiches from the knitting needle on to the extra knitting needle. Knit the ribbed pattern with the 7-12 stiches. When you finish, knit with the first 6 stiches. The result is a cross of the fabric on the headband.
  • Row: 34 – 62: *1K, 1B* *repeat till the end or until you headband is long enough*
  • Row: 63: Bind off the stiches3.
  • Sew the headband together.

20150106_161036_2

I like to knit and to crochet with tick wool. Projects made from a big size yarn are done very quickly and have a robust look. I instantly fell in love with the material I used here and so I had to have it. Now I’m ready for the winter season to begin. Bring it on.

20150106_161104_1

  1. An infinity scarf is a special, in a circle shaped scarf. That means that the scarf does not have a beginning or an end. We can achieve that by sewing the ends together or we can shape the fabric in the circle shape from the start. If you want to crochet an infinity scarf you start by joining the first row together and then crocheting on, while with knitting you need to use the circle needles to create a circle shaped scarf.
  2. I have decided to knit the headband because the knitted fabric is more elastic than crochet fabric and so it is easier to wear.
  3. Casting off or binding off stiches is a knitting process. We cast off when we are finished with knitting the fabric. It is important that the edge we made with casting off stays as elastic as the rest of the fabric. That is why some suggest to use a one size bigger needle when casting off. Here you can see the process I have used when casting off the headband.
Leave a Reply

